Forum www.hyosungmotofan.fora.pl Strona Główna www.hyosungmotofan.fora.pl
Forum użytkowników motocykli Hyosung
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GV 650 (aquila)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hyosungmotofan.fora.pl Strona Główna -> Modele hyosung'ów i wersje pochodne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom74




Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 18:14, 19 Kwi 2011    Temat postu: GV 650 (aquila)

Na początek informacje techniczne

Wersja gaźnikowa produkowana do roku 2007:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: do 2007
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 224 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: gaźnik
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 9.9:1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 62.0 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 52.3 kW / 71.2 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 194 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 4.5 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.5 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17

Poniżej zdjęcia aquili w wersji gaźnikowej:


Wersja FI produkowana od 2008 do dziś:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: od 2008
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 218 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: wtrysk
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 11.6 : 1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 62.4 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 52.4 kW / 72 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 4.2 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.1 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17
Aktualizacja:
W roczniku 2009 i 2010 zwiększono moc silnika do 54,7 kW/74,7 KM

Kilka zdjęć rocznika 2010:


i roczniki 2007-2009:


Wersja FI limitowana na 30 lecie fabryki hyosunga wyprodukowano 1000 sztuk w 2008 z czego na naszym forum jest ich 3:
⇓ Podstawowe informacje o tych motocyklach
Nazwa modelu: Hyosung Aquila GV 650 Sport Cruiser
Rok produkcji: 2008
Wersja: Hyosung Aquila GV
⇓ Rama, podwozie oraz pozostałe techniczne parametry motocykla
Waga: 218 kg
Resorowanie przedniego koła (średnica x długość): 120 mm
Resorowanie tylnego koła (średnica x długość): 90 mm
Wysokość siedzenia: 690 mm
Stopień (wyprzedzenia koła przedniego): 160.0 mm
Rozstaw: 1700 mm
Typ ramy: centralna podwójna
Rodzaj materiału z jakiego została wykonana rama: stal
⇓ Silnik, układ napędowy motocykla
Rodzaj silnika: silnik-V 90(widlasty)
Takt silnika: czterosuwowy
Chłodzenie: cieczą
Przeniesienie napędu: pas
Rozrząd: 2x OHC
Przygotowanie mieszanki: wtrysk
Emisja: Euro 3
Zmniejszenie emisji szkodliwych spalin: system katalityczny, regulowany
Rozrusznik: rozrusznik elektryczny
Pojemność skokowa: 647.0 ccm
Wiercenie: 81.5 mm
Długość skoku: 62.0 mm
Stosunek sprężania: 11.6 : 1
Liczba cylindrów: 2
Liczba zaworów: 8
Liczba biegów (manualna skrzynia biegów): 5
Moment obrotowy: 70.2 Nm przy 7000 obrotach
Moc silnika: 60,3 kW / 82 koni przy 9000 obrotach
Prędkość maksymalna: 215-220 km/h
Przyspieszenie z 0 do 100 km/h: 3.8 s
⇓ Paliwo, zużycie paliwa
Rodzaj paliwa: Natural 95
Pojemność baku: 16 litrów
Rezerwa: 3.0 litrów
Zużycie paliwa: 5.3 litrów na 100 kilometrów
⇓ Pozostałe właściwości oraz parametry
Hamulec przedni: podwójne tarczowe
Hamulec tylny: tarczowe
Średnica tarczy w przednich hamulcach: 300 mm
Średnica tarczy w tylnych hamulcach: 270 mm
Seryjny rozmiar opon z przodu: 120/70 - 17
Seryjny rozmiar opon z tyłu: 180/55 - 17

Zdjęcia wersji limitowanej:


Opinie użytkowników:
+ łatwość prowadzenia i manewrowania przy dużych i małych prędkościach, nietypowa linia motocykla przyciągająca uwagę, ponad przeciętne osiągi (bliższe maszyną sportowym), możliwość niskiego składania się na zakrętach, wygoda podczas jazdy, przewidywalność, wysoka kultura i ekonomiczność pracy silnika oraz żywotność, niewielkie wibracje, precyzyjna skrzynia biegów, skuteczne hamulce, bezobsługowe przeniesienie napędu, uniwersalność - łatwa możliwość dostosowania do swoich potrzeb (np. turystyka, jazda sportowa), stale rosnąca ilość akcesoryjnych dodatków, części zamienne w przyzwoitych cenach-zwłaszcza eksploatacyjne, dość niska waga jak na tą klasę motocykla

-zbyt miękkie tylne amortyzatory, zwłaszcza gdy jedziemy z plecaczkiem, załączanie się oświetlenia przed uruchomieniem silnika, niewygodne fabryczne manetki, brak fabrycznego obrotomierza, zbyt grzeczny dźwięk fabrycznego wydechu, konieczność zamawiania części poprzez internet, mała ilość serwisów, mało czytelny w słońcu wyświetlacz komputera w wersjach przed 2008 r. sporadyczne nieszczelności zbiornika paliwa, brak centralnej nóżki, problemy z instalacja elektryczna we wcześniejszych wersjach, dużo elementów plastikowych,

Moja opinia pewnie nie będzie do końca obiektywna, ale porównując np z yamaha Drag Star XVS 650, suzuki intruder M 800, czy hondą VT750C Shadow, które miałem okazje dosiadać, to mogę powiedzieć,ze:
-wszystkie wyżej wymienione to muły Smile
-komfort jazdy przy małych prędkościach (manewrowaniu) jest bardzo dobry. Jeśli nie przeszkadzamy aquili w jeździe, to wszystkie manewry robi się łatwo.
-przy prędkościach przelotowych dzięki niskiemu położeniu siedziska i dużemu rozstawowi kół jazda jest również przyjemna,a maszyna do końca skali licznika jest przewidywalna. Robienie zakrętów z prędkościami ponad 100 km/h jest bardzo fajne, można na prawdę nisko zejść na boku.
-przyspieszenie maszyny jest najlepsze ze wszystkich wyżej wymienionych, jak również prędkość maksymalna (ja kilkakrotnie przekroczyłem 200 km)
-spalanie paliwa; w czasie zwykłej turystycznej jazdy, jeśli nie kręcimy ponad 130 km/h mieścimy się w 5 l/100 km (dotyczy to wersji z wtryskiem), więc pojemność baku wydaje się optymalna
-elastyczny silnik, 5 bieg pozwala na jazdę z prędkościami rzędu 50 km/h, a moc oddawana jest liniowo od samego dołu do końca; swego czasu robiliśmy ze szwagrem testy ze startu zatrzymanego. On na cbr 600 F i po 3-4 próbach nie potrafił mnie wyprzedzić na pierwszych 3 biegach-wygrywałem większym momentem
-przekładnia pasowa, zero obsługi przez wiele tysięcy km
-duże możliwości ustawienia zawieszenia do swoich preferencji (pełne z przodu) oraz 5 ustawień z tyłu)
-wydajny układ hamowania, głównie dzięki dwóm pizzą w przednim kole

Jeśli chodzi o wady, to najbardziej wkurza nadmiar plastików (głównie błotniki, osłona chłodnicy), które na szczęście są dobrze spasowane. Brak obrotomierza (ale u mnie już nie długo ten problem zniknie) oraz jak dla mnie zbyt delikatny dźwięk z tłumika. Wymienić można jeszcze wibracje na kierownicy, które u mnie pojawiają się przy agresywnym przyspieszaniu między 2, a 3 biegiem. Myślę jednak że wymiana końcówek kierownicy fabrycznych o wadze 85 gramów na 100-130 gramowe może ten efekt poprawić.

Jak wcześniej gdzieś już pisałem, zakup aquili był podyktowany chwilą podniecenia. Byłem już umówiony z gościem, który miał podjechać do mnie na jazdę próbną suzi VL 800 Volusia (Boulevard C50). Niestety los chciał, że przed zamknięciem kompa otworzyła mi się zakładka z aqulią Smile
Zaryzykowałem na maksa i na razie nie żałuję. Stereotyp, że jak moto, to tylko japoniec albo dobry europejczyk został w moim przypadku złamany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tom74




Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 18:21, 19 Kwi 2011    Temat postu:

Uzupełnienie o zdjęcia poszczególnych roczników:
Poniżej zdjęcia aquili w wersji gaźnikowej do 2007:




Roczniki 2007-2009:




Kilka zdjęć rocznika 2010:




Zdjęcia wersji limitowanej (1000 sztuk na 30 lecie fabryki, moja ma numer 277):




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.hyosungmotofan.fora.pl Strona Główna -> Modele hyosung'ów i wersje pochodne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin